Waar herken je een goede bootlak aan?

er zijn verschillende bootlakken, maar wat zijn de verschillen. Zit er qua dikte verschil in of waar moet ik op lettten als ik een goede bootlak wil voor mijn aanrecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat herken je aan een cylinder vorming, ongeveer 2ocm hoog objeject, met een glanzende deksel en bodem. Om de deksel zit een rand waar je met een schroevendraaier er tussen de deksel kan openmaken. Op het blik zelf zit een etiket wit/goudgeel svhuingedtreept met de naam epifanes in rood kader met blauwe achtergrond en witte letters.
De top onder de boten lakken. Maar of het geschikt is voor het aanrecht? Dat lijkt mij niet. Hout is zoizo niet geschikt als aanrecht. In elkgeval niet als je houd van netjes en strak. Vooral dat het bij gebruik zo blijft. Hout blijft niet mooi. Ook niet met boot lak. Tuurlijk zijn er mensen die wat anders zeggen. Maar een beschadiging van de lak geeft inwerking vocht en zorgt voor vlekken.